tisdag 7 december 2010

Omställning igen

Kroppen som jag bor i måste vara utrustad med ett stort tålamod. Nu blir det nyordning igen. Efter ett år med anti uppbyggnads hormoner togs den sista tabletten (för den här gången) igår. Efter ett år så har systemet förmodligen anpassat sig och signalerna hittat nya vägar. Nu tas hormonet bort o det är meningen att kroppen ska hitta igen den status som var för ett år sedan.

Hoppas att den har et bra backupsystem som fortfarande passar i datorn (hypofysen) och att det inte uppstått nåt programfel under reparationsperioden. Ser med viss spänning och oro fram emot vilka reaktioner som kommer att inträffa. Som lök på laxen så plockar jag även bort TrioBe tabletten som jag ätit i tio år för att parera B vitamin bristen. Nu anser vetenskapen att jag kan klara mig utan , -kanske. Vi får se vad kroppen säger. Planerar dock en nedtrappning med en halvering till att börja med.

Ja ja det kan bli en prövning för kroppen och dess ägare o omgivning. Men vi är överens kroppen o jag (tror jag i alla fall) om att göra ett försök.

Annan anledning till en kortare oro finns just nu när Modo har nedsläpp hemma mot HV 71. Heja på.

Det var dagens kortis.

3 kommentarer:

  1. håller med Jon, fast förhoppnings vis så funkar väl kroppen bättre nu än för ett år sen? Då var den ju felaktig.

    /Jesper

    SvaraRadera
  2. Lite långt mellan uppdateringarna på familjen Berglunds bloggimperium nu för tiden!

    SvaraRadera